Digitaal is normaal
Wil je af van al dat papier? Logisch. En vanaf nu! Ervaar de voordelen van een volledig online administratie.
Ga voor ‘automatisch’
Je gegevens kun je automatisch inzien, standaard afboekingen koppel je aan je administratie.
Log in waar jij wilt
Bekijk gegevens als je openstaande facturen, omzet, resultaat ‘on the spot’ en waar en wanneer jij maar wilt. Zelf inloggen!
Nooit meer doen wat je eigenlijk niet leuk vindt
Je bent niet de eerste en niet de enige die een kloppend hart krijgt van ‘de administratie’. En dat is dan niet van opwinding! Veel ondernemers ergeren zich aan dat ene onderdeel van hun bedrijfsvoering: de boekhouding. Wie slim is, besteedt de administratie dan ook gewoon… uit.
Zo bespaar je veel tijd (en irritatie) die je nu aan veel nuttiger zaken kunt wijden. Handig: wij werken volledig geautomatiseerd. Dat betekent bijvoorbeeld ook dat je je facturen en bonnen direct kunt scannen met je telefoon en naar ons stuurt. Hup, verzenden en bon mag weg. Ook een verademing!
Waarom zelf ploeteren?
Als wij het ook voor je kunnen doen.
Altijd lage kosten
Het is slim om zaken te automatiseren. De kosten blijven laag, omdat zaken simpelweg automatisch gaan. Door bijvoorbeeld je bankrekening te koppelen aan de administratie, zien we automatisch al je bij- en afschrijvingen binnenkomen, die wij dan meteen kunnen koppelen aan je bonnen en inkoopfacturen. Superhandig!
Inzicht in hoe het gaat
Wanneer je een factuur maakt, doe je dat volledig in jouw online administratieomgeving. Je kunt ‘m vanuit hier direct naar de klant verzenden. Komt de betaling binnen en is je bankrekening aan je administratie gekoppeld, wordt de factuur automatisch verwerkt als ‘betaalde factuur’.
Andere betaalsystemen verwerkt
Stel, je hebt een webwinkel. Of een andere reden dat klanten op je website iets kunnen betalen. Denk aan systemen als Shopify en WooCommerce. Of betaalsystemen als iDeal of Mollie. Dan worden ook deze betaalsystemen aan je administratie gekoppeld. Logisch, want zo is je administratie altijd volledig bijgewerkt en hoef je geen apart systeem voor dat gedeelte bij te houden!
Wil je met ons verder? Goed plan!
Stap voor stap gaan we aan de slag.
1. Kennismaken
Wat is je verhaal, je wens, en wat kunnen wij voor je betekenen? Via een (online) meeting ontmoeten we elkaar en praten hierover. Met direct: advies op maat.
2. Opzetten van de administratie
Wat jij straks online ziet, moet je wel snappen. Jij moet er mee werken tenslotte. Daarom is de volgende stap: het goed inrichten van je administratie en online omgeving.
3. Bankrekening wordt gekoppeld
Door je bankrekening aan je online administratie te koppelen, worden alle af- en bijschrijvingen van je rekening automatisch in je administratie verwerkt. Dat scheelt een heleboel uitzoekwerk van je afschriften.
4. Je facturen
We zorgen ervoor dat je heel gemakkelijk vanuit het systeem facturen kunt verzenden, en dat deze, wanneer de betaling binnenkomt, automatisch op ‘betaald’ worden gezet. Heb je een betaalsysteem op de website? Ook die inkomsten integreren we in je administratie.
5. Je gemaakte kosten
Als je een bon hebt, kun je deze meteen naar je administratie sturen via een app. Gewoon even een foto maken en klaar ben je. De bon wordt door ons direct verwerkt.
6. Altijd up-to-date
Doordat je administratie continu wordt bijgehouden, heb je eigenlijk steeds een laatste en kloppend inzicht in ‘hoe je ervoor staat’. Tussentijds geven we je ook de nodige adviezen over eventuele regelingen, een betere werkwijze of belastingvoordelen bijvoorbeeld.
7. Aangiftes worden gedaan
Op tijd en goed: wij doen voor jou je aangifte en regelen alles. Zoals je BTW-aangifte, je inkomstenbelasting en eventueel je aangifte vennootschapsbelasting.
8. Jaarrekening
Eens per jaar is daar: je jaarrekening. Deze stellen we voor je op. Hierin vind je je balans en winst- en verliesrekening. En is het nodig, dan adviseren we je op basis van je jaarrekening en -cijfers.